16 Ağustos 2013 Cuma

Öğrenmenin Yaşı Yok!


72 yaşındaki iş adamı İbrahim Patır, dışarıdan bitirdiği ilköğretim ve lisenin ardından lisans yerleştirme sınavını da kazanarak okumanın yaşı olmadığını gösterdi.
Maddi olanakları kısıtlı olduğunda dolayı okuyamayan 72 yaşındaki İbrahim Patır, ilköğretim ve liseyi dışarıdan bitirmiş olup, girmiş olduğu LYS'yi de aldığı 352,815 puanla kazanarak, ilk ve tek tercihi olan Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Almanca Öğretmenliği bölümüne yerleşti. İbrahim Patır, yaklaşık 30 yıl Avusturya'da işçi olarak çalışmış olup ve 5 yıl önce Türkiye'ye dönmüştür. Maddi yetersizlikten dolayı ilkokuldan mezun olduktan sonra eğitimine ara verip, çalışma hayatına atıldı. Okumayı çok istediği için 2008'de Açık İlköğretime kaydolduktan sonra ilköğretim ve lise eğitimini de başarıyla tamamladığını şu sözlerle ifade etti; ''Okumak içimde kalan bir ukdeydi. Bunu yerine getirmek istedim. Aslında hedefim ortaokulu bitirmekti. Böylece ilköğretimden mezunu oldum. Kendi kendime, Bu benim için bu bir merdivendi. Ben okumaya devam edeceğim dedim. Böylece bir yola çıktım ve gidebildiğim yere kadar gitmeye karar verdim. Orta okulu bitirdikten sonra açık liseye kaydını yaptırdım. Lisenin üçüncü döneminden itibaren bu işin devamı da olduğunu düşündüm. Bu inançla kendini biraz daha derslerime vererek ortalamamı yükseltebildiğim kadar yükselttim. Üniversite sınavı kendime çok basit geldi. Sınava bilinçli bir şekilde katıldım. Bütün soruları cevaplamak yerine sadece bildiğim soruları cevapladım'' dedi. Başarısıyla gençlere örnek olan Patır, sınava geçmiş yıllarda çıkan soruları ve internet üzerinden sorular çözerek hazırlandığını anlattı. 
Sınavı kazanacağından emin olduğunu ifade eden İbrahim Patır, Almanca öğretmenliğini örgün eğitim olarak okuyacağını ve açık öğretim fakültesinde ikinci bir bölüm de okumayı istediğini dile getirdi. Böylece başarısıyla okumanın yaşı olmadığını göstermiş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder